CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Langit Ilahi Store

Monday, February 21, 2011

jalan2 tarbawi.....

salam perjuangan semua!!!!!!
tadi saya jalan2 la kat blog sorang junior saya masa kat matri dulu .......and then baca la satu blog post dye yang bertitle "SURAT KASIH" tgk title cam best je,,,,tu yang baca.....rupa2nya surat kasih itu adalah salah satu game yg penah kmi wat mse pegi kem kat matri dulu.....game tu cmni,,,,setiap peserta adalah anak kepada si penulis surat itu.Surat itu ditulis oleh seorang ibu kepada anaknya.cerita ttg seorang ibu yg pi menunaikan haji dan tak pulang2 coz tgh sakit kat mekah,,,so,,,dye hantar la surat kat anaknya yg berada di malaysia......pastu fasi akan baca isi kandungan surat itu dan meminta setiap peserta membalas surat tersebut dalam masa 30 minit.....
>
>
pastu junior saya ni citer la yg dye cukup berkenan la dgn balasan surat salah seorang peserta......
>
so,saya pon baca la surat balasan tu........surat tu cukup2 menyentuh hati saya,,,,,,,betapa peserta itu seorang yg btol2 faham akan tanggungjawabnya sebagai seorang khalifah dimuka bumi ini dan sebagai anak yg bertakwa.....
>
>
>
jadi.........
>
saya pon tertanya-tanya la..........sapa la yg tulis cmni......cukup jelas fikrahnya ttg dakwah islamiyah......
so, saya pon meneruskan pembacaan (dalam hati nak tau sapa yg tulis surat tu)
dan pada fikiran saya mesti saya kenal sapa penulisnye coz mestila student matri jgk orgnye......
dan,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
>
menitis air mata saya bila tau sapa orangnya....."Ya Allah sesungguhnya Kau maha mengetahui apa yg tak aku ketahui......."
>
>
si penulis itu..............
>
>
>
>
mmg saya kenali......
>
>
>
>
dialah.......ammar zulkifli yang telah kembali ke rahmatullah pada 2009 yang lalu.....
betapa sebaknya saya,,,sesungguhnya Allah lebih menyayangi dye.......walaupun taklah kenal sangat dgn arwah tapi saya selalu dgr cerita2 yang baik2 ttg dye......semoga arwah tergolong dalam kalangan orang beriman.
.amin..........
sapa yang nak tau dgn lebih detail lagi bolehla bkak blog dye
surat kasih

No comments:

Post a Comment