CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Langit Ilahi Store

Tuesday, February 1, 2011

camne ye????

assalamu'alaikum dan selamat malam semua!!!!!
hmmm......taktau la nak tulis ape coz byk sangat yang nak fikir sampai jadi serabut.......



"ASTAGHFIRULLAHAL'ADZIM...........teringat firman Allah dalam surah AL-'ASR
Allah bersumpah demi masa sesungguhnya manusia dalam kerugian............
bila fikir-fikirkan balik mmg btol semua manusia hidup dalam kerugian......yela cuba tgk >>>kat shopping mall ke,kat kdai makan ke,kat pjabat pos ke,kat hspital ke kat mana-mana la......pasti ada manusia dgn pelbagai ragam dan macam2 perangai........kebanyakan mereka menjalani hidup seperti biasa dan ada juga yang luar biasa.......mereka belajar,bekerja,beli keta,beli rumah,kahwin,dapat anak,dapat cucu.....,,,,,,,,,,,dan akhirnya????????????????????????????????????MATI....masuk kubur.....tinggal sorang2 dalam kubur xde sape teman.........habis harta yang dikumpul tinggal camtu je......."
>
>
>
sedikit petikan tadi adalah apa yang saya kongsikan dengan murid2 saya sebelum memulakan kelas......saya berhenti sampai situ dan meminta mereka berfikir adakah mereka mahu hidup seperti itu juga......dan saya akan sambung cerita selepas sesi pengajaran.
>
>
setelah selesai pengajaran seorang murid mengangkat tangan dan bertanya....."cikgu,orang cikgu ceritakan tadi tu bila dah masuk kubur kena seksa ke?"
>
saya hanya tersenyum sahaja.....xdan saya nak bersuara murid itu bertanya lagi......"abes tu kita kena wat camna bagi tak jadi orang yang rugi??"
>
saya pon sambung la baca makna yang seterusnya dari Surah Al-'Asr
>
kecuali orang yang beriman dan beramal soleh.....ini bermakna hanya orang yang beriman dan beramalsoleh sahaja yang takkan rugi.........
> hakikatnya apa yang kita buat jika diniatkan semata-mata kerana Allah dikira sebagai amal soleh yakni ibadah......tidur itu ibadah,makan itu ibadah,main itu ibadah,dana apa yang kita buat dari bangun tidur hingga kita tidur merupakan ibadah jika dibuat niat kerana Allah.....InsyaALLAH...

p/s>>>>>mulakan apa2 dengan BISMILLHIRRAHMANIRRAHIM....

No comments:

Post a Comment